Förbättra dina landningssidor för din e-handel genom visuell kommunikation – få ökad konverteringsgrad

Sänk avvisningsfrekvensen och öka konverteringsgraden på dina landningssidor med inspirationsbilder. Förmedla samma känsla som du vill förmedla på startsidan. 

Niklas Ekstedt förkläde

Många e-handlare försöker förmedla en känsla och inge trovärdighet med inspirationsbilder på startsidan. Vad som vanligtvis glöms bort är vikten av att förmedla samma känsla på sina landningssidor för köpt och organisk trafik som ibland har mer trafik än startsidan. Något som kan sänka din avvisningsfrekvens och öka din konverteringsgrad.

Därför arbetar vi med att fotografera inspirationsbilder till alla landningssidor. Eftersom vi säljer premiumprodukter känns det extra viktigt att inge trovärdighet kring varumärket för att motivera det högre priset. Idag har vi tagit bilder för våra landningssidor förkläden och necessärer, ett resultat vi är väldigt nöjda med eftersom vi inte har någon större erfarenhet av fotografering.

Nästa steg i vårt varumärkesbyggande är att ta fram en innehållstrategi som kommer innehålla samtalsämnen och kanalval. Min goda vän Emil som har startat Bomärke gör det riktigt bra. Bomärke tillverkar regnkappor och vill förnya ett klassiskt plagg. De pratar om skandinavisk design och spelar på att kvalitén är så bra att plagget kan gå i flera generationer. Designen är riktigt snygg och jag kan själv tänka mig en regnkappa från Bomärke.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>